چگونه کتابخوان حرفه ای شویم؟

کتابخوان حرفه ای شدن یعنی اینکه بتوانیم به راحتی مطالعه کنیم و بتوانیم در یک هفته، یک جلد کتاب و یا حتی بیشتر بخوانیم.

برای تبدیل شدن به یک کتابخوان حرفه ای باید: 

۱_ ​​​​به کتاب خواندن علاقه داشته باشید،یکی از راههای علاقه مندشدن به کتاب و مطالعه ،پیدا کردن کتابهای جذاب و پر فروش است که میتوانید با تحقیق در گوگل براحتی آنها را شناسایی کنید و همچنین میتوانید از بخش معرفی کتاب، سایت ما ،با کتاب هایی با سبک موفقیت آشنا شوید.

۲_ حوزه مطالعاطی خود را پیدا کنید، برای این منظور باید چند مدتی از حوزه های متفاوت مشغول مطالعه شوید و پس از گذشت مدت کوتاهی شما به راحتی حوزه مطالعاتی خود را با توجه به علاقه مندیتان پیدا خواهید کرد،کتابهای مدیریتی و روانشناسی میتوانند شروع خوبی برای مطالعه باشند.

۳_ به مطالعه کردن عادت کنید، برای ایجاد یک عادت جدید برای خود  برنامه ریزی کنید و روزانه به آن برنامه پایبند باشید. عادت داشتن به مطالعه مداوم و روزانه باعث افزایش مدت زمان توجه به کتابخوانی شما شده و این عادت خوب بر جنبه های دیگر زندگیتان تاثیر میگذارد و هر روز به علم و دانش شما افزوده میشود.

۴_ عوامل مزاحم را کاهش دهید، یعنی هر آن چه را که شما را از مطالعه کردن باز میدارد مانند تلفن همراه،تلویزیون، تفریح های مخرب و... .

۵_ در مکانی مناسب مطالعه کنید، ترجیحا مکانی مشخصی را برای مطالعه در منزل یا محل کار در نظر بگیرید که باعث بالا رفتن تمرکز حواس میشود.

۶_ برای مطالعه انگیزه داشته باشید، باید بدانید که یک کتاب توسط یک شخصی که زندگی حرفه ای را تجربه کرده به رشته تحریر در آمده است ،بدین سان بدانید و آگاه باشید که با مطالعه کردن ،تجربیات آن شخص را بدست میاورید و دانشی به مخزن علم و شخصیت شما اضافه میشود ، برای اینکه انگیزه مطالعه داشته باشید باید بدانید که تمام رهبران ، مدیران موفق ،اندیشمندان ،دانشمندان وانسانهای خود ساخته همه از غنیمت مطالعه بهره میبرند. 

برای اینکه انگیزه بیشتری پیدا کنید باید با دیگر فواید مطالعه آشنا شوید:

مطالعه کردن قدرت تخیل ما را گسترش میدهد و به ما در یادگیری کمک میکند. احساسات خوب و شاد را به قلب ما منتقل میکند، به بهبود حافظه ما کمک میکند. انسانیت ،محبت، عشق، درآمد بیشتر را میاموزد و الهام بخش زندگی است. کتاب خواندن میتواند ما را از بیماری های زوال عقلی و آلزایمر نجات دهد. حتی خواندن کتاب میتواند استرس را بهتر از پیاده روی یا گوش دادن به موسیقی از بین ببرد. مطالعه، واژگان و دستور زبان شما را بهبود می بخشد. همانطور که مطالعه میکنید با کلمات جدید ،اصطلاحات، عبارات و سبک نوشتن جدید آشنا میشوید که باعث بهبود واژگان و مهارت های ارتباطی میشود. 

۷_ مطالعه باید لذت بخش ترین فعالیت ما باشد، یکی از لذت هایی که بسیاری از کتابخوان ها تجربه کرده اند صحبت کردن با دیگران در خصوص کتاب هاییست که خوانده اند. اگر میتوانید یک گروه کتابخوانی تشکیل دهید که یکی از جذابترین کارهایی است که میتوانید انجام دهید، البته اگر قوانین گروه کتابخوانی را رعایت کنید، استفاده بیشتری خواهید برد، امیدواریم که شما هم روزی از خانواده بزرگ ما شوید و معجزه گروه های تند خوانی را تجربه کنید.

۸_ همیشه همراه خود کتاب داشته باشید، بسیاری از افراد کتابخوان در یک ویژگی مشترک هستند و آن هم این است که همیشه همراه خود یک کتاب دارند تا در کوتاهترین فرصت ها، به خواندن آن می پردازند و زمانیکه در مترو و یا در یک سازمان به انتظار گذشت زمان نشسته اند با کتاب خواندن لذت بیشتری برده و از زمان بهترین استفاده را میکنند.

۹_ هر روز برای مطالعه، زمان اختصاص دهید،زمان مطالعه کردن در هر شخصی متفاوت است. به گفته محققان و کارشناسان مطالعه در صبح مزایای بسیاری دارد، مثل: افزایش خلاقیت و  افزایش تمرکز و بهبود حافظه و افزایش قدرت هوش و پیشرفت در مهارت های ارتباطی و کاهش استرس. چون در صبح مغز شما در هوشیارترین حالت ممکن قرار دارد ،مطالعه در صبح به شما امکان میدهد تا خود را برای هر گونه تعاملات روزانه در محل کار یا خانواده و دوستان آماده کنید. اما به هر دلیلی اگر شما ،صبح فرصت مطالعه نداشتید، باید هر طوری شده زمانی را برای مطالعه روزانه اختصاص دهید چون طبق تحقیقات جدید، ۶ دقیقه مطالعه مداوم روزانه میتواند سطح استرس شخص را تا ۶۸ درصد کاهش دهد. توانایی انجام مطالعه بهینه جزئی از مهارت های اصلی است که باید داشته باشید، یادگیری مهارت تند خوانی و تقویت حافظه این توانایی را به ما میدهد. انجام مطالعات روزانه به داشتن سبک زندگی راحت و آگاهی و درک شما نسبت به زندگی کمک میکند.

خواندن کتاب تاثیرات باور نکردنی روی ذهن و عملکرد انسان در زندگی فردی و اجتمای می گذارد. کتاب خواندن مغز را طوری تحریک میکند که تماشای تلویزیون یا گوش دادن به رادیو این کار را انجام نمی دهد، چون با کتابخوانی مغز درگیر شده و اصطلاحا در حال ورزش است. کتابها یک منبع غنی از اطلاعات هستند که با خواندن موضوعات متنوع اطلاعات و عمق دانشمان افزایش میابد. 

۱۰_ همین حالا، مطالعه را شروع کنید،حتی یک صفحه... .

                                                                                                                                     رهبر خادم؛ علی شبیری

 

 


مقالات مرتبط



Facebook    Google    LinkedIn    Twitter

برچسب ها

  

تقویم و تاریخ

سه‌شنبه ، ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
فروردین 1403
جپچسدیش
321
10987654
17161514131211
24232221201918
31302928272625

آمار بازدیدها

بازدید امروز9
بازدید دیروز60
بازدید هفته128
بازدید کل53,328
افراد آنلاین1
مشتریان ما
پروژه های انجام شده
خدمات پشتیبانی