ضمیر ناخوداگاه

ذهن ناهوشیار و یا همون ضمیر ناخودآگاه ، اندیشه ها ، آرزو ها و خاطراتی است که ما از آن ها آگاهی کامل نداریم
تقریبا تمام انچه که در ضمیر ناخودآگاه وجود دارد
مثل احساس درد، اضطراب.....
غیرقابل قبول و ناخوشایند هستند .
ضمیر ناخودآگاه از فرایند های ذهنی تشکیل شده که به صورت خودکار رخ میدهند و آگاهی ما تاثیری در انجام این فرایند ها ندارد .
اگر ساختار ضمیر ناخودآگاه را به یک کوه یخی تشبیه کنیم ضمیر ناخودآگاه در پایین کوه قرار دارد و ضمیر خودآگاه در قسمت بالایی کوه است .
اطلاعات اگاهانه ما در ضمیر خودآگاه در نوک کوه یخی قرار میگیرد و اطلاعات مهم و اصلی ما در ضمیر ناخودآگاه و در قسمت پایین کوه یخی قرار دارد .
ضمیر ناخودآگاه شامل خلاقیت های درونی بی حد و مرز ، اطلاعات ذخیره شده قدرتمند و دیگر پتانسیل های استفاده نشده است
ضمیر ناخودآگاه میتواند از قدرت ذهن برای انجام بسیاری از کار ها استفاده کند مدیتیشن راهکاری برای استفاده از ضمیر ناخواگاه بهره بردن از قدرت ذهن برای انجام برخی کار های خلاقانه میباشد .
تنها وظیفه ی ضمیر ناخواگاهحفظ بقا و زنده ماندن ما است تمام تلاش خود را میکند تا ما را از خطرات احتمالی نجات دهد و ما را در شرایط فعلی نگه دارد و این موضوع باعث میشود که ضمیر ناخوداگاه مانع تغییرات مثبت د ر زندگی و منفی در زندگی ما شود چون ضمیرناخودآگاه در شرایط فعلی توانسته ما را در شرایط فعلی نگه دارد ووظیفه خود را انجام دهد پس اگر بدون تغییر دادن ذهنیتمان تصم به انجام دادن کاری جدید بگیریم احتمال موفقیت ما درآن صفر است. ضمیر ناخودآگاه با قدرتی که دارد مسائلی که برای ما غیر قابل باور هستند و ممکن است که به ما ضربه وارد کنند را فیلتر میکند. حس ترس و ناراحتی در هنگام انجام یک کار جدید یا متفاوت نشانه فعال شدن ضمیرناخودآگاه می باشد. ضمیر ناخودآگاه شما واکنش هایی را طبق الگوهای رفتاری تثبیت شده در آن بروز میدهد. از مزایای قدرت ضمیر ناخودآگاه به موارد زیر میتوان اشاره کرد: به خاطر آوردن جزئیات بیشتری از پدیده های گوناگون-افزایش میزان یادگیری-کشف ریشه های ترس و هراس-پیدا کردن راه حل های بسیار عالی در مراحل مختلف زندگی-بروز توانایی ها و استعدادهای درونی.ضمیر ناخودآگاه تابع هیجانات زندگی است. همانطور که ذهن آگاه شما یک اتخاب یا عمل  را پردازش میکند. سعی کنید تفکرات مثبت را جیگزین افکار منفی کنید با این کار ذهنیت شما تغییر پیدا میکندو به راحتی میتوانید بر افکار منفی غلبه کنید.برای انجام این کار (من میتوانم )را جایگزین (من نمیتوانم) کنید.با این راهکار میتوانید ضمیر ناخودآگاه ما مخزن و منبعی از احساسات و اعمال خوب و بد ماست و با ساطع کردن این خوبی و بدی ها به جهان هستی باید منتظر دریافت آن باشیم . ضمیر ناخودآگاه بخشی از ذهن و آرشیو کاملی از پدیده ای ذهنی گوناگون است این پدیده ها به صورت ناخوداگاه در ذهن هر فرد ذخیره شده است ناخود آگاه شامل احساسات- مهارت ها-افکار ناخود اگاه - عادت های ناخودآگاه و واکنش های اتوماتیک و ترس و ها و میل های پنهان است. یکی از ویژگی های اصلی ضمیرناخودآگاه قابل تغییر و منعطف بودن آن است هر فردی میتواند با برنامه ریزی ضمیر ناخودآگاه زندگی خود را به طور کلی متحول کند و نسبت به تغییری که بر روی ضمیرناخودآگاه اعمال کرده زندگی خود را در جهت مثبت یا منفی حرکت دهد. ضمیرناخودآگاه همیشه فعال است و دارای دستورالعمل یا وظایف است که دستورالعمل های اصلی ذهن و فریم ها یا روش های تفکر هستند و واکنش های طبیعی انسان بر اساس این هدف انجام میگیرد. ضمیر ناخودآگاه شما نه تنها تمام فرایندهای بدن را کنترل میکند بلکه پاسخ بسیاری از مشکلات موجود در زندگی شما را میداند و میتواند به راحتی تمام مشکلات شما را حل کند. برای رسیدن به مرحله باید هر شب قبل از خواب با مراجعه به ضمیرناخودآگاه برای روز جدید یک برنامه ریزی کلی انجام دهید. هرچیزی که در ضمیرناخودآگاه ثبت شود به طور مستقیم در احساسات و شرایط و رویدادهای زندگیتان تاثیرگذار است پس خیلی باید مراقب افکار خود باشید. استرس و اظطراب و ترس میتواند ریتم طبیعی تنفس و ضربان قلب و کارکرد دیگر قسمت های بدن را مختل کند پس با اندیشه های مثبت و سازنده در ذهن ناهوشیار خود را تقویت کنید که تمام اعضای بدن به حالت عادی برمیگردد. 


Facebook    Google    LinkedIn    Twitter

برچسب ها

  

تقویم و تاریخ

پنج‌شنبه ، ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029

آمار بازدیدها

بازدید امروز154
بازدید دیروز28
بازدید هفته461
بازدید کل53,894
افراد آنلاین2
مشتریان ما
پروژه های انجام شده
خدمات پشتیبانی